Hsbc fx alternativ plattform


Om HSBC-nätet Apple Mac OS X 10.8 och senare Safari version 6 och senare 1 Windows XP och IE7-användare: Observera, från och med april 2014 har HSBC upphört med stöd för operativsystemet Windows XP och IE7-webbläsaren. Detta stämmer överens med Microsoft8217s egen bortgång för Windows XP (och som standard är dess IE7-webbläsare) stöd från det datumet. Medan vi inte längre stöder Windows XP eller IE7 finns det inga planer på att dra tillbaka åtkomst till de användare som fortfarande vill använda XP eller IE7, men du borde vara medveten om att det kan leda till att kompatibilitetsproblem uppstår på längre sikt. 2 HSBC-nät är i färd med att optimera våra tjänster för att användas tillsammans med andra vanliga webbläsare. Samtidigt som vi har gjort allt för att säkerställa kompatibilitet med de vanligaste webbläsarna, kan det hända att du upplever ett problem beroende på din valda operativsystem och webbläsare. I det osannolika fallet upplever du kompatibilitetsproblem med ditt val av webbläsare när du använder HSBC-nätet. vänligen kontakta ditt lokala HSBC nätstödcenter. Observera att alla operativsystem och webbläsarkonfigurationer ska hållas uppdaterade med de senaste servicepackerna och säkerhetsuppdateringarna som utfärdats av säljaren. Dessutom måste webbläsarversioner skyddas med 128-bitars kryptering. Vilka mobila telefoner har HSBC-nätet Mobilt stöd För närvarande stöder HSBC net Mobile (via webbläsare) smartphone-enheter som använder följande operativsystem: iOS (iPhone), Android, Blackberry och Windows. HSBC-nätet Mobile app är tillgängligt för iPhone - och Android-baserade smartphones. HSBC-nätet har verifierat kompatibiliteten hos dessa mobila enheter och deras senaste operativsystem för användning med HSBC net Mobile. För att säkerställa att du utnyttjar de tjänster som är tillgängliga i HSBC net Mobile, uppdatera du ditt operativsystem för smartphones regelbundet. Observera att HSBCs nätfunktionalitet kan fungera normalt med andra operativsystem, men kompatibilitet kan inte bekräftas just nu. Mer information om enheten finns i användarhandboken eller kontakta tillverkaren för hjälp. Vid denna tidpunkt är HSBC-nätet Mobil-tablettapp inte tillgängligt för användning på iPads eller Android-baserade tabletter. HSBC net Mobile kommer att stödja ytterligare mobila enheter i framtiden. Vänligen se på Microsofts webbplats för en lista över hårdvara som uppfyller kraven för operativsystemet och webbläsaren. Skärmupplösning . 1024 x 768, 256 färger Nätverksanslutning. Vi rekommenderade höghastighetsinternet eller bredbandsanslutning. Minsta hastighet för effektiv internetuppkoppling via uppringd anslutning är 56kbps. HSBC netto FX och MM Trading krav HSBC Net FX och MM Trading plattformen har ytterligare krav på programvara och hårdvara. Obs! HSBC netto FX och MM Trading plattform kräver inte användning av tvåfaktors autentisering. Att klicka på dessa länkar leder dig till webbplatser som inte är kopplade till HSBC, och kan regleras av egna användarvillkor. Registrera på HSBC-nätet HSBC-nätet erbjuder ett brett utbud av tjänster till kunder vars behov och rättigheter varierar beroende på deras transaktions - och informationskrav. Obs! Om du är en ny kund och inte har en representant för HSBC Bank, kontakta oss och vi kommer att kontakta dig. HSBC-nätanvändare är kundrepresentanter berättigade att utföra transaktioner eller förfråga information till kunder. Det finns flera användartyper i HSBC-nätet. var och en med eget ansvar. Initiala systemadministratörer är den första av en kund registrerad användare av HSBC-nät och ansvarar för att ställa in åtkomst för ytterligare användare (slutanvändare eller systemadministratörer). Kunderna måste identifiera sina inledande systemadministratörer och få dem att registrera sig online. Obs! Innan du börjar HSBC-nätregistrering, identifiera dina Initial System Administrators först. För att registrera dig som en inledande systemadministratör, gå till hsbcnet. klicka på Logga inRegister-knappen gt Registrera för HSBC-nät och slutför steg 1 till 4 i HSBCs nätanvändarregistreringsformulär. Slutför HSBCs nätanvändarregistreringsformulär Steg 1 ndash Huvudgruppsgruppkontakt Mitt föredragna språk är Välj ditt önskade språk från rullgardinsmenyn. Om språköversättning stöds för det valda alternativet uppdateras HSBCs nätanvändarregistreringsformulär med den översatta texten. Har du en huvudbankkontakt Om du är en inledande systemadministratör eller om du registrerar dig för informationstjänster, klickar du på Ja. Om du öppnade HSBCs nätanvändarregistreringsformulär genom att klicka på en länk i ett välkommen e-postmeddelande från din systemadministratör, klicka på Jag har en HSBC-nätverksadministratör. För - och efternamn på min kontakt Ange för - och efternamn på din huvudbankkontakt. Om du inte har en representant för HSBC-banken, kontakta oss och en representant för HSBC Bank kommer att komma i kontakt med dig. Klicka på Nästa steg för att fortsätta till steg 2. Steg 2 ndash Personlig information Ange din personliga och företagsinformation. En giltig e-postadress krävs för att informera dig när HSBC-nätprofilen är aktiverad, och om det uppstår serviceavbrott. För företagets namn, ange dina organisationer fullständiga juridiska personer namn. För ytterligare information om företagsinformationsfälten, klicka på ikonen. Obs! Om du planerar att använda HSBC-nät för allmänna bankbehov väljer du Global Payments and Cash Management som affärsområde Bank du huvudsakligen handlar om. Klicka på Nästa steg för att fortsätta till steg 3. Steg 3 ndash Inloggningsinformation Skriv in inloggningsinformationen du vill använda för HSBC-nätet. Det finns tre delar av information som används för att logga in på HSBC-nätet. användarnamn, lösenord och minnesvärt svar. Användarnamn Det användarnamn du väljer är unikt inom HSBC-nätet. Om det användarnamn du valde redan existerar, uppmanar systemet dig att ange ett annat användarnamn. Obs! Användarnamnet som är framgångsrikt registrerat måste anges i dokumentationen för kundansökan. Klicka på Nästa steg för att fortsätta till steg 4. Steg 4 ndash Säkerhetsinformation återställningsfrågor Säkerhetsfrågor används för identifiering när du behöver återställa ditt lösenord eller minnesvärt svar. Välj en minnesvärd fråga och svara och klicka på Skicka. HSBC: s dataskydd och sekretesspolicy kommer att visas. Vänligen läs och acceptera denna policy för att slutföra registreringsprocessen. Dokumentation för kundansökan för HSBC-nät Du måste fylla i ansökningsdokumenten för att kunna använda HSBCs netto-transaktionstjänster. Om du bara använder HSBC-nät för informationstjänster, fortsätt sedan till nästa steg, Logga in på HSBC-nätet för första gången. Kundavtalet är en PDF-fil eller ett pappersdokument som innehåller den information som behövs för att konfigurera tillgång till HSBC-nätet. Om du inte har någon kundöverenskommelse eller om du har några frågor angående formuläret, kontakta din representant för HSBC Bank. Många länder i Asien och Stillahavsområdet måste också erhålla ett intyg om förhandstillstånd till stöd för genomförandet av kundavtalet. Obs! Användarnamnen för Initial System Administrators är desamma som de som valts i registreringsprocessen. Använda PDF-versionen av kundavtalets formulär Tvåfaktorsautentisering: Säkerhetsenhet Logga in på HSBC-nätet för första gången Efter att du har fyllt i din registrerings - och ansökningsdokumentation måste du aktivera din säkerhetsenhet innan du använder HSBC-nätet. Logga in för första gången med din säkerhetsenhet Innan du börjar, se till att du har: Din tilldelade säkerhetsenhet. Din systemadministratör behöver länka din användarprofil till säkerhetsenheten innan den är funktionell. Om du är en inledande systemadministratör som anges i kundavtalet aktiverar du din egen säkerhetsenhet genom att följa anvisningarna som skickats till dig med enheten. Varje Initial System Administrator i din organisation måste följa ovanstående instruktioner individuellt innan du fortsätter att konfigurera andra användare. Ditt HSBC-nät användarnamn, lösenord och minnesvärt svar Logga in på hsbcnet med ditt användarnamn som noterat på HSBC-nätavtalet. Ange ditt minnesvärda svar och lösenord och klicka på Skicka. Följ anvisningarna på skärmen för att aktivera din säkerhetsenhet. Du kan nu logga in på HSBC-nätet för att se din personliga sida. Se användarhandboken för registrering och navigering i hjälpcentret för fullständiga instruktioner om hur du ställer in dina användare. Använd den här snabbguiden för detaljerad information om hur du loggar in på HSBC-nätet med hjälp av din nya säkerhetsenhet Vad är nu Nu när du har tillgång till HSBC-nätet. Du kan använda våra verktyg, konton och tjänster. Denna rätt till användare skulle beviljas av dina respektive systemadministratörer. Om du är en inledande systemadministratör måste du konfigurera HSBC-nätet med rätt verktyg för åtkomst, konto och transaktioner och inställningar för signaturgrupp för dig själv och de andra användarna i din organisation. Din HSBC-nätstödkontakt kan ge vägledning om hur du slutför denna konfiguration. För att boka en första träningspass, gå till hsbcnet och klicka på knappen Logga inRegister gt Kundsupport. Klicka på Ja. välj lämpligt land och skicka ett e-mail till oss. Dessutom kan utbildning om dessa och andra ämnen hittas i hjälpcentret för HSBC-nätverket. Obs! Om automatisk rättighet valts när du fyller i ansökningsdokumentationen har många av verktygen redan rätt till dig av systemet. Du måste dock ställa in konton och transaktionsgränser och signaturgrupper innan du använder HSBC-nät för att göra betalningar och andra transaktioner. HSBC-nätet Hjälpcenter tillhandahåller utbildnings - och informationsresurser som är utformade för att hjälpa HSBC-nätanvändare. Det låter dig granska innehållet i flera format och delta i livewebinarpresentationer, se personifierar handledningvideo för att lära dig hur du anpassar ditt HSBC-nätgränssnitt eller läser systemadministratörsdokumenten för att lära dig hur du lägger till fler användare från ditt företag. För att komma åt dessa och ytterligare inlärningsresurser loggar du in på HSBC-nätet och klickar på fliken Hjälpcenter längst upp till höger på sidan. HSBC Net Mobile HSBC Net Mobile: Bank i din hand Få direkt tillgång till HSBC-nätet direkt på din smartphone med HSBC net Mobile. Börja idag. Om du är en befintlig HSBC-nätkund, skriv bara in hsbcnetmobile i din webbläsares smartphones med hjälp av dina inloggningsuppgifter. För närvarande tillgängligt som en kostnadsfri tjänst har det strömlinjeformade gränssnittet utformats speciellt för användning på dagens populäraste mobila enheter. Ladda ner vår app. HSBC-nätet Mobile app kommer snart att finnas tillgängligt i utvalda länder. HSBC net Mobile är inte tillgängligt i alla länder. Använd HSBC Net Mobile för att: Se kontobalanser och uttalanden Skapa prioriterade betalningar, Överföringar över konto, och / eller Billbetalningar till befintliga stödmottagare 1 Godkänn prioriterade betalningar, Betalningar i euroområdet, Överföringar mellan konton, ACH-krediter, Betalningsbetalningar och Filnivåbetalning instruktioner 1 Ta emot anmälan av betalningar redo för godkännande via Mina varningar Godkänn gränsöverskridande betalningar och boka valutakurser med Get Rate 1 1 Specifik tjänst inte tillgänglig i alla länder. Stödda enheter och hårdvarukrav För närvarande stöder HSBC net Mobile (via webbläsare) smartphones som använder följande operativsystem: iOS (iPhone), Android, Blackberry och Windows. HSBC-nätet Mobile app är tillgängligt för iPhone - och Android-baserade smartphones. HSBC-nätet har verifierat kompatibiliteten hos dessa mobila enheter och deras senaste operativsystem för användning med HSBC net Mobile. För att säkerställa att du utnyttjar de tjänster som är tillgängliga i HSBC net Mobile, uppdatera du ditt operativsystem för smartphones regelbundet. Kompatibilitetstestning har verifierats med olika mobila enheter och deras OS-versioner för att säkerställa en säker och stabil upplevelse med HSBC net Mobile. Ytterligare stöd till framtida enheter kommer också att finnas tillgängligt eftersom mobilmarknaden ytterligare diversifieras. Underhålla ett säkert HSBC-nät Mobilt upplevelse Som med HSBCs huvudwebbplats har HSBC net Mobile införlivat flera viktiga säkerhetsåtgärder för att skydda din information. Säkerhetsenhet: Din säkerhetsenhet krävs för att logga in på din HSBC-nätprofil och för eventuella efterföljande transaktionsbehörigheter. Kryptering: HSBC net Mobile krypteras med hjälp av Transport Layer Security (TLS) - krypteringsteknik (versioner 1.0 - 1.2) Session time-out: Liknande att använda HSBC-nät från en dator, om du glömmer att logga ut eller om din mobila enhet förblir inaktiv under en längre tid, kommer HSBC net Mobile automatiskt att logga ut. Förutom din skyldighet att följa de allmänna HSBC-nätverkssäkerhetsförfarandena, måste se till att du också uppfyller de extra säkerhetskraven för HSBC net Mobile på din mobila enhet, inklusive följande: Förvara inte din HSBC-nätanvändare eller profilinformation på din mobila enhet Kontrollera att din mobila enhet är uppdaterad med det senaste antivirusprogrammet och anti-spyware programvara Undvik att dela din mobila enhet med andra Undvik att använda andra mobila enheter som inte finns på den godkända listan för att få tillgång till HSBC-nätet Mobil Lämna inte din mobil e-telefon obevakad efter att du loggat in på HSBC net Mobile För extra trygghet, klicka på Logout-knappen när du är klar med HSBC net Mobile För att förhindra obehörig åtkomst till din mobila enhet, aktivera funktionen för automatisk lösenordslås Använd standardwebbläsare som ursprungligen levererades med din mobil enhet Undvik att använda en olåst mobil enhet eller en enhet med obehöriga ändringar när du använder HSBC-nät Mobil Undvik att installera program på din mobila enhet från okända källor När du ansluter till ett trådlöst nätverk med din mobila enhet använder du bara betrodda nätverk eller tjänsteleverantörer och aktiverar Ytterligare säkerhetsskydd, till exempel Wi-Fi Protected Access (WPA), om möjligt. För fullständiga uppgifter om dina säkerhetsförpliktelser vid användning av HSBC net Mobile, se HSBCs nätverkssäkerhetsförfaranden. HSBC net Mobile app HSBC-nätkunder kan nu hämta HSBC-nätet Mobile app på sin iPhone eller Android-telefon. Den nya mobilappen är snabbare och lättare att använda än att logga in på HSBC-nätet via din mobila webbläsare. Den erbjuder förbättrad optimering för din mobila enhet med direkt åtkomst till dina rättiga konton och tjänster när som helst och var som helst. Ladda ner vår app. HSBC-nätet Mobile app kommer snart att finnas tillgängligt i utvalda länder. Tre enkla steg för att komma igång med HSBC-nätet Mobilapp: Sök efter HSBC-nät i Apple App Store eller Google Playtrade-butiken, beroende på din smartphone. Hämta och installera HSBC-nätet Mobile app på din smartphone. Använd din befintliga inloggningsuppgifter och säkerhetsenhet för att logga in på HSBC net Mobile via appen. Få tillgång till HSBCs mobiltjänster via menyn på hemsidan. Apple och iPhone är varumärken som tillhör Apple Inc., registrerade i USA och andra länder. App Store är ett servicemärke för Apple Inc. Android och Google Play är varumärken som tillhör Google Inc. Säkerhetsvarningar och tips Bedrägeribekämpningar Real-time FX Konvertera och överför pengar snabbt över ditt HKD-, utländsk valuta - eller Renminbi-konto med HSBC realtid FX-tjänst . HSBC realtid FX ger enkelhet och bekvämlighet direkt till hands. Det ger dig kontroll över dina gränsöverskridande betalningstransaktioner och motsvarande valutakrav på en gång, vilket hjälper dig att minska valutakostnader, mildra valutakursrisk, förbättra insynen och optimera leverantörsskulder. Med realtids-FX-service har du inte bara förmånliga valutakurser utan också njut av all hastighet, bekvämlighet och ökad säkerhet på vårt HSBC-nät. Business Internet Banking eller Business Mobile Banking. Real-time FX-förmåner Hantera valutakonverteringar upp till19 stora valutor med större flexibilitet RMB-konvertering stöds genom tillgång till offshore-marknaden i Hong Kong5 Använd valutakurser i realtid för transaktionsbelopp upp till USD5m (eller motsvarande) Njut av förmånskurser Dra nytta av de förlängda driftstiderna, nu upp till 6 pm varje arbetsdag Inga lineups. Ingen ringer och väntar på en kursnotering. Inga fler krångel Relaterade verktyg Valutakurser Tabell Obs! Indikatoriska valutakurser är exklusiva för transaktioner via HSBC-bolag eller företagskoncerner. Valutakalkulator Läs mer Allmänna Villkor Daglig FX Fokus Weekly FX Commentary Stödjande banktjänst - BizAlert Stöd till banktjänst - Stående instruktioner FX-tjänster plattformsavbrottstid Noter för realtid FX: Realtidskurser är tillämpliga för utländsk valuta transaktioner av 12 stora valutor (HKD, USD, CNH, EUR, GBP, JPY, AUD, CAD, CHF, NZD, SGD och THB) via Business Internet Banking eller Business Mobile Banking med ett minimumstransaktionsbelopp på USD2.000 eller motsvarande. Realtidskurser är tillämpliga för valutatransaktioner på 19 stora valutor (HKD, USD, CNH, EUR, GBP, JPY, AUD, CAD, CHF, NZD, SGD, THB, DKK, NOK, SEK, ZAR, AED, PHP och INR) via HSBCnet utan krav på minsta transaktionsbelopp. Preferensmässiga realtidskurser är tillämpliga för valutatransaktion av de 12 större valutorna som nämns i not 1 ovan via Business Internet Banking eller Business Mobile Banking med ett minimumstransaktionsbelopp på USD10.000 eller motsvarande. Förskottsräntor i realtid gäller för valutatransaktion av de 19 huvudvaluta som nämns i anmärkning 2 ovan via HSBCnet med ett minimumstransaktionsbelopp på USD10.000 eller motsvarande. RMB-marknaden utanför fastlandet Kina. Hjälp och supportFX Week Australia är en viktig händelse för FX-handlare och andra FX-branschledare att diskutera de mest pressande frågor som marknaden står inför. FX Week är perfekt positionerad för att erbjuda det mest omfattande programmet för att utbilda och skapa en plattform för branschnätverk. Kolla på webbplatsen för information om den 12: e årliga FX Invest-konferensen för Nordamerika som äger rum i Boston, USA. FX Invest North America kommer att samla ledande köp-sida-utövare på de snabbt utvecklade valutamarknaden och valutamarknaden. FX Week USA återvänder till New York i juli 2017 för FX-handlare och andra FX-branschledare för att diskutera de mest pressande frågorna som marknaden står inför. Den 14: e årliga e-FX-utmärkelsen kommer att presenteras i New York den 12 juli 2017, efter FX Week USA-konferensen. Hosted vid FX Week, erkänner dessa utmärkelser industrins excellens i elektronisk utländsk valuta bland banker, mäklare, säljare och köpsidan. Visa alla händelser

Comments